Quantcast
Browsing all 20 articles
Browse latest View live

Merida – Celustun

Merida is een oude stad met veel koloniale panden, groot marktplein en cathedraal. Heel leuke sfeer. Hier hebben we 2 nachten geslapen en zijn op dag 2 naar de westkust gereden, naar Celustun, een rit...

Tips – Rijden

We hebben onze auto bij Hertz gehuurd. Dit hebben we in Nederland geregeld. hierbij hebben we alles afgekocht, ook de lokale tax. Bij afhalen van de auto bleek dat we toch nog moesten bijbetalen....

Route Puuc: Uxmal-Labna

Vanuit Merida zijn we via de Ruta Puuc naar Uxmal gegaan, ook een zeer indrukwekkend maya tempelcomplex. De Ruta Puuc voert je via kleinere weggetjes langs allerlei tempelcomplexen. Er zijn er zoveel...

Route Puuc – Uxmal-Labna

Van Campeche naar Villa Hermosa

De avond brengen we door in Campeche, aan de zee. Erg mooie stad met geschilderde huisjes, wederom een plein met kerk. Hier hebben we heel romantisch vis gegeten (dat kun je hier erg goed) en naar de...

Mayas in Chamula

We besluiten deze dag te starten met een toer naar de dorpen in de omgeving. Via via hebben we de tip gekregen om naar de muziekkoepel op het plein van de stad te gaan. Daar staat Mercedes, met...

Mexico

Welkom bij ons reisverslag van de Ruta Maya in Yucatan Mexico van 2004.

Op weg naar Chitchen Itza

Via de VS zijn we naar Cancun gevolgen. Hier hebben we de eerste nacht doorgebracht. Cancun is erg toeristisch, met allemaal resorts en veel te veel amerikanen. Van Cancun hebben we niet veel...

Qindao – Pre-wedding party

Om 8.00 uur arriveren we in Qindao. We checken in bij het hotel waar de in loop van de dag de rest van de bruiloftgasten ook zullen arriveren. Het begin van de dag brengen we door op het strand,...

Qindao – Hulde

Deze ochtend bestaat vooral uit het uitbrakken van de vorige avond. De meesten doen dit op het strand en onderwijl wordt er hard gewerkt aan de liedjes voor het bruidspaar. Jw probeert nog te pinnen,...

Qindao

Net op tijd voor het ontbijt in een ronddraaiend restaurant op de 25e verdieping van het hotel. Beetje vervelend na al dat bier van de vorige avond. Na het inpakken en uitchecken gaan JW en ik naar het...

Shoppen in Bejing

rond 10.30 uur zijn we weer in Peking, onze laatste dag ! Na het droppen van de bagage in het hotel gaan we naar dhazalan waar we twee fietsen huren. Een ideale manier om snel de stad te bekijken....

Peking – Verboden stad

Bij het ontbijt zijn we de enigen en we besluiten maar zelf de stad in te gaan. Vandaag staat de verboden stad op het programma. Na een foto bij het portret van Mao boven de ingang (doen alle chinezen...

Bejing – Sep 11

Na een haastig ontbijt vertrekken we om 7.30 uur met een busje naar het vliegveld. We zien nog wat van Peking en het meest grappig is wel dat de tolpoorten op de snelweg gewoon mooie pagodes zijn. Onze...

Zuid-Afrika

Welkom bij ons reisverhaal van Zuid-Afrika. Zuidafrika in 3 weken via Johannesburg, Pretoria, Krugerpark, Swaziland, Durban, Drakensbergen, Gardenroute en Kaapstad. Voor de reisverslagen zie het...

Pretoria

Na een lange vliegreis met wat problemen in Madrid (ice on the wings en some issue) arriveerden we om 13.15 uur in Johannesburg. Karin stond ons al op te wachten en het was erg leuk haar weer te zien....

Graskop

Rond 10 uur vertrokken richting Graskop. Na een paar uurtjes rijden koffie gedronken in Lydenburg. Leuk dorpje. De dorpjes lijken een beetje amerikaans: brede wegen en overal winkeltjes en...

Blyde River Canyon

Na wat boodschappen te hebben gedaan zijn we vroeg begonnen aan de rit door de Blyde River Canyon. Dit is een kloof in het meest noordelijke puntje van de Drakensbergen. Het landschap bestaat uit...

Peking – Summerpalace

Vandaag gaan we met z’n vieren naar het summerpalace in Peking. Dit is een enorm complex met tempels, pagodes en tuinen aan een groot meer. Je kunt er uren rondlopen. We beginnen bij een tuin met...

Blyde River Canyon

Browsing all 20 articles
Browse latest View live

Latest Images

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.